stavningskurs?

nåt som stör mej är att några av dom största bloggarna, dom som faktiskt lever på sin blogg, är så fruktansvärt dåliga på att stava! hur kan det komma sej att nån som lever på sitt skrivande stavar som en jäkla kratta?
några exempel som jag sett bara idag är:

i denna portretering - porträttering?
kör kort - körkort?
bestämmde mig - bestämde mig?
männsikor - människor?
tecentrlen - t-centralen?
kornglade - krånglade?


hurhurhur kan det egentligen vara så? jovisst, jag råkar också slänga dit en bokstav för mycket eller för lite nångång, men det är rent slarv isåfall. att konstant stava ungefär vartannat ord fel, hur kan det leda till att man kan leva på sitt skrivande?

tänk om journalister skulle ha det på samma sätt.
"ja du stavar som en kratta, men det är lugnt, du kan få jobb på största tidningen ändå!"

nej, jag vet, det är inte värsta grejen. det är bara nåt som stör mej en aning.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Men efter punkt ska man väl använda stor bokstav eller???

2009-06-02 @ 18:43:09
Postat av: annika

tack så mycket! :D

2009-06-02 @ 21:06:14
URL: http://biagiotti.blogg.se/
Postat av: Jess

Sant. Men de hinner kanske inte kolla igenom vad det skrivit efter det publicerat sina inlägg.

2009-06-02 @ 22:31:45
URL: http://yiskha.blogg.se/
Postat av: Malin

Hahahaa, "efter punkt ska man sätta stor bokstav!" KLASSISKT! Men Helena kan alltid hävda att det är ett stilistiskt drag och det vinner alltid över alla argument.

2009-06-03 @ 12:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0