galet

i en snöhög utanför älsklings hus lekte det 3 tjejer i 5årsåldern när vi skulle åka. dom åkte ner och klättrade runt och gjorde som barn gör när det är snö ute. sen ringde det en mobiltelefon. varpå en av tjejerna plockar upp den och svarar. och medans hon klättrade runt, och åt lite snö, så pratade hon alltså i mobiltelefonen. och det var inte med mamsen eller så hon prata heller, det hördes, tror faktiskt jag hörde henne säga:
-"hej danne".


men iaf, har verkligen 5åringar mobiltelefoner nuförtiden??? jag fick min första när jag var 15!

älskling hade en lite kul kommentar till det hela, om det nu var nån som ringde henne och fråga om hon ville hitta på nåt eller så, så kunde hon ju svara:
-"nej, jag kan inte just nu, jag äter snö!"

det vart liksom så fel, lekande i snön, samtidigt som hon pratade i mobilen. rejäl krasch mellan barndom och vuxenliv liksom.

jag skulle aldrig ge min 5åriga dotter en mobiltelefon. hell no! vad ska en 5åring med en mobil till???

nejnejnej säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0