slutkörd

ja jag har lyckats bli helt jävla totalt slutkörd. kroppen har börjat säga ifrån. är konstant trött. och det är inte pga att jag har supermycket i skolan att göra, eller så. mer på att jag är på språng HELA tiden. antingen är jag i skolan, eller så är jag på jobbet, eller så är jag nån annanstans. enda gångerna jag är hemma är typ för att jag ska iväg. är jag hemma en kväll beror det på att jag ska upp och jobba tidigt dan efter, eller tidigt till skolan. vilket leder till att jag aldrig kan slappna av helt. och det börjar kännas nu. det är ju ganska så självförvållat, tex behöver jag inte vara konstant tillgänglig för jobb. jag kan ha en dag där jag vet att jag inte ens kommer få en förfrågan utan att få dåligt samvete. för jobbet är ett extremt stressmoment. så fort jag hör ett sms måste jag springa fort och kolla om det är jobb, för svarar man inte fort då så blir man av med passet. vilket betyder att jag måste vara mobiltillgänglig precis hela tiden också, för min lön hänger på det. det har också börjat kännas. att hela tiden veta att man kan man bli "tvungen" att åka och jobba. den där lediga dan man sett fram emot kan försvinna i ett nafs.

men det är ju självförvållat, delvis iaf. tror jag lider av lätt duktighetssyndrom. jag vill kunna fixa att plugga och jobba och ha ett socialt liv. en av mina stora stoltheter just nu är att jag inte behöver ta nå studiemedel :)

men jag behöver inte ha konstant jobbtillgänglighet, jag kan ta en dag där jag vet att jag kommer få vara ledig. men det tar också emot, för jag behöver ju pengarna...så det är en jävla balansgång det där. men lediga dagar är precis vad jag ska unna mej nu iaf!! 4 st!!! välbehövligt. 4 dagar där jag kan göra precis vad jag vill!!! utan att känna att jag måste upp tidigt dan efter och jobba eller så!!

så vad jag försöker säga är, att man behöver inte ha 2 uppsatser och 3 tentor att plugga till för att känna sej stressad. det räcker med att hela tiden vara uppe i varv, och känna att man är på väg nånstans. man hinner liksom aldrig landa helt. även om det är roliga saker man så det ska jag ändra på nu. ikväll ser jag oerhört mycket fram emot att bara vara hemma utan att känna att jag ska upp blodigt tidigt imorron!! mitt mission imorron är en shoppingrunda med emmy ;) min garderob klagar på att det bara är samma gamla trasor som hänger där :P

men nu dags för en varm skön dusch!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0