long time no see

Kan ju inte påstå jag är en superaktiv bloggare. Men så kan det gå. Är nu inne på termin 5 av 6, vilket alltså betyder att SNART ÄR JAG KLAR!!!! Vilket ska bli skönt av ooo så många anledningar. Av den uppenbara anledningen att det ska bli skönt att slippa stressen och pressen som det ändå innebär att plugga på heltid, att vara ledig, vad är det liksom? Jag har dock fler anledningar. Ska bli skönt att bli klar så jag kan få mig ett jobb. Ett riktigt jobb, med normala tider, och att veta vad man får för lön varje månad. För att inte nämna att jag ju troligen kommer tjäna aaaningens mer än i dagsläget. Men en av dom främsta anledningarna till att det ska bli så ohyggligt skönt att bli klar är att jag äntligen kommer kunna återgå till att ha ett enda liv. Är just nu så splittrad så det är inte klokt. Ett liv här i Västerås, ett liv hemma i Falun. Det sliter det också, vill liksom känna mig...hel.

Med det sagt så trivs jag ändå väldigt bra i skolan. Det allra mesta är väldigt intressant, och det är ingen tvekan om att jag gjort rätt val gällande utbildning. Sen vad det faktiskt kommer bli av det hela när det kommer till faktiskt yrke visar sig.

Puh. Det var dagens lätta-på-trycket. Kommer kanske fler, kanske inte. Only time will tell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0