in between

Befinner mig just nu i det där ganska sköna läget mellan 2 kurser, och på grund av strul i kommunikationen har jag inte rätt bok till nästa kurs än, den ska hämtas i eftermiddag. Jag har alltså några timmar att göra absolut ingenting på. Med gott samvete. Jag kan inte göra något. Inte ens börja smygläsa lite bara för att ligga bra till tidsmässigt.

Men det där strulet i kommunikationen...varför kan lärare inte ta på sig nåt slags ansvar? Hela klassen trodde vi skulle ha 2 böcker, för så står det i kursplanen. Sen helt plötsligt när vi får studiehandledningen står det 4 andra böcker. Tydligen så använder sig lärarna av ett datasystem där dom skriver in ändringar i litteraturen, men känns lite som att dom har missat att kolla att vi studenter vet om detta system, som är helt nytt. För det gör vi inte. Har aldrig ens hört talas om att dom infört nåt nytt. Borde dom inte testa att det fungerar innan dom tar det för givet? Hursomhelst löste det sig bra för mig, och jag gick tom några kronor plus. Men ändå, vad arg jag blir. Kan ju vara bra om man får reda på förändringar kan man tycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0