kampen för jordgubbarna

jordgubbar kan orsaka krig. skulle köpa en låda idag, och ställde mig i kö. hon som sålde var inte där just då, och hade skrivit en lapp där det stod "strax tillbaka". framför mig stod en tjej och en tant. nu till problemet. det fanns bara 2 kartonger kvar. jag skulle alltså precis bli utan eftersom jag var nr 3 i kö. bakom mig bildades längre kö, och det diskuterades livligt om det kunde vara så att tjejen som sålde var iväg och hämtade mer, alla såg ju att det bara var 2 kartonger kvar, och insåg ju att dom skulle bli utan annars. jag stod där och funderade på om inte tanten borde ge upp snart, gamlingar ska ju inte stå sådär och bara vänta heller ;) såg dessutom hur hon liksom vred på sig och såg rätt irriterad ut. och mycket riktigt. tanten drog! jag hade nu alltså avancerat till plats nr 2, och skulle nu bara inte tjejen framför mig ha 2 kartonger, så skulle jag få mina efterlängtade jordgubbar. (har inte ätit en jordgubbe i år, skandal!!)

så kom då hon som sålde tillbaka, utan påfyllning. folk frågade, och jo det var ju dom sista 2 kartongerna som stod där, inga fler idag! och tjejen framför skulle bara ha en kartong, so I got the last one!! precis när jag fått dom i påsen och skulle gå iväg, så kom det fram en karl och frågade om jag verkligen ville ha dom. sen erbjöd han mig en femtiolapp, dom hade kostat 28 kr..haha. men nehejdu efter den kampen om jordgubbarna tänkte jag inte släppa dom ifrån mig, så jag sa att jag hellre ville ha mina jordgubbar ;)

så nu sitter jag här och doppar dom i socker och njuuuuuter :D jordgubbar är godast utan en massa krafs. naturliga eller med lite socker eller socker/mjölk. inte glass, grädde, eller i småbitar "marinerade" i socker. nono.



Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella

Haha, klockrent! :)

2010-06-29 @ 22:08:09
URL: http://elingabriella.blogg.se/
Postat av: Linnea

sv: Vad bra! Ja det låter segt, men då har du i alla fall kvällarna fria. Jag börjar bli lite trött på att komma hem klockan tio varje dag, haha.



Åh jordgubbar<3

2010-06-29 @ 22:25:24
URL: http://ehlskling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0