ilsken som ett bi

jag är ju då timvikarie. så jag och resten av vikarei-högen får jobbförfrågningar via sms. dyker det upp ett pass, får alla som lagt sej tillgängliga i det synnerligen fiffiga (?) systemet kommun har börjat med ett sms om det. so far so good. men så nyss fick jag reda på att det jobbar en vikarie ikväll, han hade fått förfrågan tidigare idag. min fråga är då, VART I HELVETE ÄR MIN FÖRFRÅGAN??? räknas inte jag helt plötsligt? är jag bortglömd? jag skulle verkligen behöva ett pass till. så är det. så varför har jag inte fått en förfrågan???

jag började koka av ilska direkt, och det är nog lika bra att klockan är åtta en fredagkväll, så jag kan inte ringa och fråga vad i helvete dom pysslar med just nu, utan får vänta tills imorron. men då kan ni räkna med att dom ska få sina fiskar varma. och anledningen till att det är lika bra att jag inte kan ringa nu, är att jag är så arg så jag skulle både kunna bli riktigt otrevlig, samt börja gråta. och jag vill gärna vara samlad när jag gör såna saker. känns som att det får mer effekt.

men ja, jag är rosenrasande. man är tillgänglig dygnet runt, blir väckt på morronen, och säger inte ett dugg om det. skulle det skada att få lite uppskattning för det? istället blir det såhär.

jag vill inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0