klyschigt!!

idag har jag börjat få ett litet hum om vad mina klasskompisar är för typer. det är en endaste svensk tjej till, och här kommer klyschan *trumvirvel*: vi är blonda båda två. undra på att folk får för sej att alla svenska tjejer är blonda?? jeje jag tyckte det var lite kul iaf, haha. värt att notera liksom ;)
men det är helt sanslöst vilken minoritet man hamnar i som svensk när man läser engelska. så har det varit alla engelskakurse jag läst, det har varit en stor majoritet utbytesstudenter. har dock inte varit så extremt som nu förut. och 99 % av dom har ett uttal som skulle få idol-juryn att rygga bakåt i förskräckelse. så illa är det. tyvärr. problem med tidsform har många av dom också, dom använder dåtid när dom menar nutid. det blir lite irriterande efter ett tag. och det roliga är att flera av dom ofta läser till engelsklärare. här skulle som aldrig kunna få jobb om dom pratade så illa som dom gör, eleverna skulle vara mycket bättre!!

det är lite synd också att vi är så många i min klass, man får liksom lite svårt att hävda sej, eller vad man ska säga. och jag som dessutom inte är helpigg på att vara muntligt aktiv när det sitter 20 pers i rummet är inte helt förtjust i läget. men I try I tell ya. hursomhelst, alldeles innan jag tänkte säga en sak idag, var det en annan som sa PRECIS SAMMA JÄKLA SAK jag tänkte säga!! vaddå frustrerande!! *suck* när jag väl har nåt bra att säga, och dessutom tänkte våga säga det, så skiter det sej ändå!!

men nu ska jag nog faktiskt sätta igång med lite pluggeri igen. dock känns det som att jag måste ha kniven på strupen för att få nånting gjort, jag är klar med allt som ska vara klart nästa vecka, så nu har jag liksom ingen press på mej, och då blir det svårare att sätta igång!!

men nu ska jag sätta igång. sådeså.

snart iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0