blåsigt värre

jag fy fasiken vad det blåst idag! min lugg stod rakt upp så fort jag gick utanför dörren, såg inte klokt ut! men soligt var det iaf, så man överlevde ju :P

har minsann vart duktig och suttit i skolan och pluggat idag. fått en hel del gjort tom! suttit i min mp3bubbla och läst och läst och läst. och ätit lunch med mirre och hennes c-uppsatspartner :D och haft en diskussion man kanske egentligen inte borde ha på ett ställe där det är fullt med studenter inom hörhåll, som dessutom sitter och äter, haha. men nej jag kan inte avslöja vad det gällde ;P

och imorron är det alla hjärtans dag. *suck*. jag är lite anti den dan. och nej det beror inte på att jag är en bitter singel eftersom jag faktiskt har nån att vara med. men ändå. varför är det EN enda dag på hela året man ska fokusera på kärlek, och vara extra..ja, nåt...? och ge en massa presenter? what's the point? ne jag gillar inte. alltså jag är inte så anti att jag låter bli att träffa pojken, det är mer att jag inte gillar pressen som sätts på alla par. då ska man hitta på massa saker, osvosv. varför ska det vara centrerat till en enda dag? och har man sen inte någon, då är man en loser som sitter ensam på alla hjärtans dag liksom. helt stört. så nej jag gillar inte den dan. och när det gäller att ge bort saker och så, är det egentligen nödvändigt? är inte samhället redan så jäkla kommersiellt? varför göra det ännu värre genom att få folk att bli ännu mer materialistiska, och speciellt när det gäller en sån sak som kärlek? det om något ska väl ändå vara befriat från köptvång? och förresten, det är väl ändå mer romantiskt att ge nån något bara sådär, helt spontant, på en helt vanlig söndag? det visar väl ändå mer att man tycker om nån?

menmen. vad gör man? det är ju som det är. bara att le och se glad ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0