smidig som en flodhäst

ja jag är ju det. slog nästan nytt rekord idag tror jag. lyckades bli lite klämd i dörrarna till åhléns. dom åkte igen när jag gick igenom, så den ena slog i min axel och knuffade in mej i den andra, synnerligen smidigt och inte alls pinsamt, nej gud nej. jag tog och pinnade på rätt snabbt därifrån sen kan jag ju säga, haha.

dagens föreläsning var en av dom tröööökigaste jag nånsin varit på. inte nog med att det är samma lärare som i förra kursen, så jag visste på förhand att föreläsningarna inte kommer vara så kul och inspirerande. den här gången är dom dessutom på engelska eftersom det är en massa utbytesstudenter med...och jag har absolut inget emot föreläsningar på engelska, jag har ju liksom haft föreläsningar på engelska enbart i ett år, men grejen är att den här lärarna inte direkt behärskar språket, om man säger så. HELKASS!! var svårt att få något sammanhang i vad han sa, och hälften av alla ord uttala han på olika sätt, och jag tror aldrig han sa en hel mening ens...efter ett tag var det väl knappt nån som lyssnade tror jag, utbytesstudenterna satt och prata med varann och nåra andra satt och fnissade eftersom vad han sa bara blev värre och värre. så det känns ju inte direkt upplyftande inför framtida lektioner, gah.

för att göra dan ännu lite bättre hade några av böckerna jag behöver blivit utlånade idag, alltså samma dag som jag skulle låna dom. snacka om otur...mjuff!! så nu är frågan om jag ska vänta tills dom lämnas tebax eller bita i det sura äpplet och betala och köpa dom helt enkelt.

men nu ska jag gå och sova lite så jag orkar jobba inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0