elaka lärare

ja fy för. vilken normal lärare lägger upp seminarieuggiften på fredan när seminariet är på måndan?! det betyder ju att man måste jobba under helgen. man har liksom inget val. och det känns inte helt rätt ärligt talat. som tur är är inte frågorna jättesvåra, men ändå. gah!! sluta göra så knäppa saker hela tiden!! och rätta tentor i tid!!

och idag var första dan sen dom haffade han som mördat engla och pernilla som han inte var huvudnyheten på aftonbladet. vad dom hade istället? jo att carola tankat utan att betala...aningens skumt. inte att hon körde springnota, utan att dom från en äckelgubbe som mördat en liten flicka och en annan tjej växlar till carola. hur gick det till? finns det verkligen inget mellanting? menmen. könstigt var det.

jobbade ju inatt, och själva natten var så lugn så. sen kl 6 ringde en av dom som skulle jobba på morronen och sa att han var sjuk, så jag faxade in det till poolen så dom skulle sätta in nån annan. eftersom faxen strulat lite, och vi inte har kunnat ta emot några fax, så hade jag ingen aning om vem, eller om det ens skulle komma nån, och jobba istället för mej, eftersom jag skulle jobbat dag idag men vart flyttad. men jag tänkte iaf att det kommer ju en ordinarie så jag får väl stanna kvar ett litet tag tills de kommer nån annan. men sen ringer den ordinarie och säger att hennes son är sjuk, så hon måste vara hemma med honom! och då började jag bli ganska nervös, eftersom jag då inte visste om det skulle komma nån alls kl 7....men jag faxade iväg att vi nu behövde 2 st vikarier, och först ville den inte faxa iväg det, så jag tryckte på en knapp, och då kom det ut en sådär 10 fax från veckan som gått! och bla såg jag då att det ju skulle komma nån kl 7 istället för mej, så då lugnade jag ner mej lite. men det vart lite hektiskt där ett tag. (och jag vart kvar till 8 ungefär tills det kom en vikarie). men jag fixade faxen iaf ;P haha

nu ska jag klä på mej, sådeså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0