effektivitet

Eftersom skolan börjat nu igen, så betyder det att det blir en hel del tågåkande igen. När jag har mitt "vanliga" liv i Falun och mitt pluggliv i Västerås blir det en del flängande emellan. Trots all SJ-skit så är tåg ändå det smidigaste sättet. Och när man sitter helt ensam på ett tåg i ett par timmar, varför inte ta till vara på tiden och läsa lite kurslitteratur istället för att bara stirra ut genom ett fönster? Det var alltså vad jag ägnade tiden åt. Vilket jag är glad över. Jag lyckades på så sätt klå min egen planering! Det är stort, kan ni tro, hehe. Det gjorde mig glad och nöjd. Jag är verkligen en nörd ända ut i fingertopparna.

Ett stort plus med att ha kommit en bit in i utbildningen är att det nu är kurser och böcker som man faktiskt känner man har nytta av att läsa. Första året är i princip bara bakgrund, historia, sånt "man måste veta", men som man kanske inte har jättestor användning av när man väl ska jobba. Det är mer sånt man behöver kunna för att få ett bra grepp om "det riktiga" som kommer nu. Det är kul, riktigt kul. Nu börjar det bli intressant på riktigt.

Den här satt jag och roade mig med på tåget. Alldeles lagom färdlitteratur, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0