I'm cursed I tell ya!!

ja det verkar inte bättre. när det gäller busskort är det helt enkelt inte meningen att jag ska lyckas på första försöket. förra gången jag skulle fylla på totalvägrade ju busschaufförn ta rätt betalt, så jag hade ju ingen större användning av busskortet och fick strula och krångla för att fixa till det där. och idag skulle jag fylla på det igen, och nog fan vill den här snubben inte heller ta rätt betalt!! det började med att han knappade in koden och så, och så titta han på displayen och utbrast: "420, men kan det stämma?" varpå jag svarar att det är vad jag har betalat tidigare, så det stämmer. han fortsätter dock trilskas och säger att "nej men jag har för mej det ska kosta 340" och jag erbjuder honom sen att få titta på mitt förra kvitto, där det med tydliga nuffror står 420. och han säger att det behövs inte, men nog fasiken börjar han bläddra i sitt lilla häfte för att kolla. och inte hittar han rätt heller, så han sitter där och bläddrar och kollar och ser mer och mer fundersam ut. och jag håller på att totalt tappa tålamodet. och hur kul kan det vara för resten av dom som sitter på bussen och vill åka iväg?

till slut ger han dock med sej och inser väl att det faktiskt kostar 420, så jag får äntligen mitt busskort. sen säger han också att dom har ändrat priserna tydligen, eftersom det nu kostade 420. vilket jag tyckte var väldigt märkligt eftersom det då har kostat det ett bra tag...men den diskussionen orkade jag inte med utan jag flinade lite och gick och satte mej. men hur svårt kan det vara att fatta hur mycket ett busskort ska kosta?? det är ju knappast som att jag är den enda som nånsin köpt ett för just den sträckan, eftersom den bussen går just bara den sträckan...men den här chaufförn var iaf trevlig, och gjorde ju rätt till slut, till skillnad från den förra. men ändå. aningens frustrerande. och hur kommer det sej att just jag råkar ut för samma jäkla sak två gånger på raken?! gaaah!!

men nu ska jag gå och sno ihop en pannkakssmet ;)

Kommentarer
Postat av: Saandis biatch

*lol-roflmao-asg* Så tråkigt för dig. *försöker se medlidande ut*

2008-03-13 @ 17:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0