spänd som en fiolsträng

Ja det är jag det. Nästan hela hösten har jag varit tokspänd i axlar och nacke. Det sliter att hela tiden ha press på sig. Vem kunde väl nånsin ana det. Ska just påbörja hemtenta nr 8 av 9 den här terminen. Samtidigt som jag ska komplettera på en (första gången EVER jag inte får godkänt på nåt i skolan, det sved och fick mig att börja grina, jag måste öva på att hantera motgångar). Dom närmsta 4 veckorna ska 2 tentor samt ett grupparbete göras klart. Och så ska en jul klämmas in däremellan också. Jag gillar inte riktigt läget. För att på nå vis försöka få ner axlarna från örona provade jag idag yoga för första gången. Jisses så skönt det var! Inte för att jag tror att yoga kommer åstadkomma några underverk, men om inte annat så kanske jag förhoppningsvis kan öva på lite avslappningsgrejer. Precis vad jag behöver.

Något som inte hellre direkt gör saken bättre är ju att bli väckt kl 3 på natten av en bil som smäller och börjar brinna. Det hände inatt cirkus 50 meter från mina fönster. Jag vart aningens skrajsen kan jag ju säga. Inget vidare sätt att bli väckt på, speciellt inte när sömn är nåt jag är i stooooort behov av. Nej huvva.

Sådärja, det var dagens avreagerande. Let it go and move on.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0