ner med näsan i böckerna

ska alldeles strax köra ner näsan i sociologiboken. fick den idag, och föreläsningen är imorron. grejt. jag har gått in med inställningen att jag ska satsa mer på skolan nu än jag gjort tidigare, eller lägga ner mer energi iaf. som till exempel att läsa inför föreläsningar, och inte bara det man absolut måste inför seminarierna. man vinner rätt mycket på att läsa innan, man förstår så mycket mer av själva föreläsningen. och dessutom förstår man boken bättre om  man har läst och sen får den bättre förklarat på föreläsningen. jag ska alltså bli en ambitiösare student! känns dessutom mer på riktigt nu när jag faktiskt läser till det jag ska bli, och inte bara lösa kurser :) och tänkte försöka att inte sätta mig i situationen att jag måste råplugga dagarna innan en tenta, utan att rätt mycket sätter sig redan tidigare under kursen.

nu. sociologi 2.0.

Kommentarer
Postat av: bitterfittan

(: jag får kolla upp utbildningarna här i skåne

2010-09-06 @ 22:26:14
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: bitterfittan

aha nära och bra!



är det högt intagningspoäng när det gäller högskoleprovet?

2010-09-07 @ 00:43:00
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0