huuuur tänkte du där lilla vän??

ibland undrar jag hur en del människor är funtade. har en granne rakt ovanför mig som spelar musik. hög musik. hög musik på så vis att mina väggar dunkar, möblerna vibrerar, och det är omöjligt att sitta och plugga. det i sig är lite konstigt, för det är bara studentlägenheter här, alltså borde hon vara student, alltså borde hon ha ett visst intresse av att kunna plugga?

men, idag gick jag dit och plingade på, och sa exakt vad som händer i min lägenhet när hon spelar så hög musik. hon bad så hemskt mycket om ursäkt, och var tydligen inte medveten om hur mycket det störde. också lite konstigt, har människan inte tittat i sin brevlåda på en vecka, jag har ju lagt en fin liten lapp där om att hon gärna får sänka volymen...

men inte heller det är det konstiga. utan människan frågar seriöst "om det finns någon tid då det är ok att hon spelar så högt?" har hon inte hört vad jag sagt? förstår hon inte innebörden av att mina väggar skakar och att möblerna vibrerar?? menar hon att jag en viss tid på dygnet skulle uppskatta detta mer än annars?? alltså att någon spelar hög musik typ en fredag/lördagkväll är en sak, men hon spelar det alltså alla tider på dygnet, alla dagar i veckan. och sen drar hon på en jäkla bas, det är det som får det att dunka så förbannat.

så nej lilla vän, jag vill helst ALDRIG ha vibrerande möbler! har en granne breve mig som också spelar ganska högt ibland, men inte på långa vägar som hon...från grannen breve kan man höra litegrann sådär att det spelas ganska hög musik, från henne hör jag precis vilken låt det är, plus att hon överröstar det jag lyssnar på hos mig.

nej, det är inte ok. ever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0