blåsigt, regn, fika, sex

jag har en liten fundering. en liten undran. varför går det inte att ha en psykologiföreläsning utan att det dras in på ämnet sex? är det så jäkla sammankopplat? på det stora hela var föreläsningen idag en rätt stor upprepning av vad jag redan läst, så jag hade lite tråkigt. men jag är ju inte mer komplicerad än att jag blir lite road när lärarna kommer in på just sex. det framkallade en del fniss. ibland är man inte äldre än vad man var på sexualkunskapen i högstadiet ;)

en av grejerna som vi fick lära oss idag hade med raggande att göra. speciellt för er killar. är ni intresserade av en tjej, se till att få henne att befinna sig i "måttlig" fara. alltså ingen livsfara, men i en smått farlig situation. rädsla och sexuell upphetsning framkallar nämligen precis samma fysiologiska reaktioner i kroppen. alltså kan man på det sättet få någon att missta sin rädsla för sexuell upphetsning, och därmed tro att man är tänd på den person som råkar befinna sig i närheten under själva rädslo-reaktionen. så helt enkelt, killar, se till så ni är i närheten när en tjej blir rädd, då har ni halva inne ;)

dagen avslutades med en fika på stan. tråkig föreläsning, regn, och blåst gör att man förtjänar lite tröst. sådeså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0