jaså nu blir man straffad för att man inte visste vad man ville bli när man var 18

sedärja. det ska tydligen införas nya regler för intagning till högskola/universitet. maxpoängen för betyg ska numera vara 22.5, och inte 20 som det var på min tid. och inte räknar dom om betygen heller, utan helt plötsligt ser jag ut att mycket sämre betyg än vad jag faktiskt har.
helt värdelöst. kommer inte jag in nu pga det ska jag fanemig vrida nacken av nån.

moderatidioten som dom intervjuade sa dessutom det mest puckade jag nånsin hört:




alltså menar han att om man inte sökt direkt efter gymnasiet får man skylla sig själv?????? hur många hoppar på en utbildning direkt efter gymnasiet egentligen? dom flesta provar sig väl fram då, det är ju då man har chansen...nej då blir man straffad för att ha jobbat och tjänat pengar istället. bara för att jag inte kunnat besluta vad jag ska göra med resten av mitt liv (det är ju inte så viktigt, nejdå, såna beslut ska man ju inte ta på allvar och verkligen känna efter vad man vill göra), så ska jag nu ha svårare att komma in på det jag vill. fy fan.

jag kokar inombords.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0