åh vad jag stör mej

ni har väl sett nya mcdonaldsreklamen där "bosse" skvallrat om att ett happy meal är uppbyggt enligt tallriksmodellen? dom säger ju där att "det ska vi inte tala om, för barn gillar ju inte sånt". och vad leder det till? jo att barn när dom ser reklamen blir intalade att dom inte ska gilla det. fast dom tidigare kanske inte haft en aning om vad det varit ens. så reklamen mer eller mindre vänder barn emot tallriksmodellen, den skriker liksom ut att det inte är nåt barn vill ha!!

likadant brödreklamen som säger "mörkt bröd kan också vara gott". ja varför skulle det inte vara det? barn börjar ju då tänka att det är något dom inte borde tycka om, och då lär dom ju inte göra det. barn är ju rätt lättpåverkade. så varför inte bara låta det vara en självklarhet att mörkt bröd och tallriksmodellen är bra saker? varför överhuvudtaget göra barn uppmärksamma på att det är något annat är det vanliga???

GAH!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0