purity ball?

kollar på en dokumentär på femman, om renhet och sådant. i colorado i usa finns det nåt som kallas "purity ball", där döttrar och deras pappor har nån årlig bal. grejen med renhet är då att dom inte ska ha nåt "intimt umgänge" innan dom gifter sej. inte ens en kyss. ok, jag kan väl respektera det, men jag förstår det inte!! tänk vilken press man får på sej sen på bröllopsnatten, tänk om man blir missnöjd, vilket man garanterat blir, för hur ofta är första gången perfekt? och det här med att vänta på den första kyssen, var inte det lite väl extremt?? vill man verkligen vänta på den där känslan när nån tar ens ansikte i sina händer, och kommer närmare och närmare, och det bara kittlar i hela magen? det är ju helt underbart ju!! vill man vänta med det tills man är 30 kanske??

dom hävdar också att dom vill vänta med allt för att minska risken för att få ett krossat hjärta, och skilsmässa och blahablaha...

alltså jag kan förstå det till viss del antar jag, men ändå, jag lever hellre ordentligt, och har kul på vägen, och riskerar heart-break, än att vara så konservativ att jag inte ens kysser nån förräns jag gifter mej!! tänk om man aldrig gifter sej liksom...?

ett heart-break  kommer man över, men kommer man över att man ångrar att man inte levt ordentligt?

Kommentarer
Postat av: Ilma

Jag kan inte fatta att The hills är slut nu..

Men det lär nog bli spännande o följa The City och den ¨nya¨ The hills :P

2009-06-10 @ 23:07:47
URL: http://colourfulmind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0