solarium

det verkar som att alla solar solarium nu. jag skulle aldrig i livet göra det! jag är en sån som lätt bränner mej, så efter 5 min i ett solarium skulle jag vara helt stekt. dessutom är det inte så snyggt att vara helt knallbrun mitt i vintern, man vet ju att det är fejk!! det värsta som finns är när man är så brun så det ser ut som om man har kletat choklad i hela ansiktet, och skrämmande nog är det ju en del som går så långt, och faktiskt tycker det är snyggt. men det är det inte.

så ska man nu absolut göra det, gör det med måtta!! sträva inte efter att vara så brun som möjligt, möjligen då efter att få bort lite av vinterblekheten, inte för att se ut som man bor på hawaii!!

dessutom är det ju farligt. max 10 ggr/år säger ju experterna. varför utsätta sej för nåt som ger rejält större risk för hudcancer?

speciellt oroväckande tycker jag det är när 15åringar gör det. varför börja åldra sin hud redan då?? hur ser man då ut när man är 25?? rynkig som en 70åring?

nej fy för. hellre blek och slät än knallbrun och rynkig :)


och det hör ju till. på vintern blir man blekare. deal with it. då uppskattar man ju solen så mycket mer sen också!!


bild från solasolarium.se

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller med! jag har aldrig solat solarium och jag har inga planer på att göra det, jag vill inte förstöra min hy i onödan (:

2009-01-10 @ 19:06:19
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker det är riktigt lugnande att sola solarium. och det betyder inte att jag gör det med jäman mellanrum, neeej, däremot inte allt många gånger per år (kanske 2-3 ggr) men när jag väl solar slappnar jag aaaaav =)

2009-01-10 @ 20:08:20
URL: http://siemprealgo.blogg.se/
Postat av: Sam

Vill du tjäna pengar på din blogg? Du skulle kunna för du är väldigt duktig på att skriva, enligt mig :) kolla här om du är intresserad söt :)



samanthakristine.blogg.se

2009-01-11 @ 01:47:25
URL: http://samanthakristine.blogg.se/
Postat av: Emelie

Håller med. Att vara brun ska man vara på sommaren.

2009-01-11 @ 18:38:45
URL: http://thisiseemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0