men snälla nån

den här artikeln är skum. fast det är klart, allt med blondinbella är väl skumt? :P men iaf, artikeln handlar om att socialtjänsten tycker hon dricker för mycket, och är på hennes föräldrar, ungefär. men bästa kommentaren är absolut: "Man måste väl få ta ett glas vin ibland även om man är 17 år?" som fröken Bella själva säger. öhm, newsflash, det är det som är poängen, man FÅR INTE DET när man är under 18.
jag vet inte om det är ren idioti eller om hon bara försöker rättfärdiga det. men anyway. under 18 = ingen alkohol. så är det bara. så är lagen. och hon själv vill väl bli nåt åt advokathållet tror jag, men lär dej lagen då kanske. eller strunta inte i den och skriv om det i bloggen. som ju ruskigt många faktiskt läser. så är hon så förvånad att dom har reagerat egentligen?

min mamma bjöd då inte mej på alkohol förräns jag var 18. och jag har då inte tagit nån skada av det. visst, jag smakade nåra gånger på nån fest, men det var typ 1 mun, inget supande alls. så nej, argumentet att det är bättre att man får ett glas vin eller 2 hemma med föräldrarna närvarande, än att man fjortissuper ensam med sina kompisar håller inte. för alla är inte så. sådeså.

men nu ska jag fika här i min ensamhet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0