Harry vs. Dalatrafik 1-0!!

jo, mina bussbekymmer slutade lite bättre än dom börja.
fast omjag ska ta allt från början kanske. hela dan började med att jag blev väckt alldeles för tidigt av ett sms. lätt desorienterad lyckades jag komma på vad det var som låtit, så jag läste och såg att dom ville jag skulle jobba. ok, tänkte jag, så jag svarade ja. sen tittade jag ut genom fönstret, och vilket jäkla väder! grått och småregnigt och blaskigt och jävligt. och inte var bilen hemma, så det fick bli buss. och eftersom jag ändå behöver busskort till skolan tänkte jag fylla på det redan idag. så jag knallade iväg till bussen, men när den kommer säger busschauffören att det står så många bilar bakom och väntar, så jag får åka med och fylla på det nästa gång. och tydligen var det bussbrist, för bussen var en riktigt gammal en, så en mamma och en dotter som skulle på nåra hållplatser efter mej frågade faktiskt om det verkligen var rätt buss! så gammal var den!
och min underbara dag fortsätter på jobbet med att jag typ blir utskälld av en av dom boende för att jag ville göra på ett sätt och han på ett annat. "hör du inte vad jag säger" slutade det med att han röt åt mej, så då la jag ner och gjorde på hans sätt. vilket alla dom andra som jobba höll med om var det felaktiga, menmen. jag orkade inte ta den kampen ordentligt då.

sen när jag skulle åka hem skulle jag ju då göra ett nytt försök att fylla på busskortet. när jag sagt vad jag vill ha för sorts kort, säger han att "då blir det 220 kr". jag tittar då lite konstigt på han eftersom det borde kosta 420...så jag frågade om han hört rätt, och jodå sa han, det hade han. han upprepade vad jag sagt, och det stämde ju. men jag fortsatte kämpa för att han skulle ta emot 420, men han vägrade. knäppt kan man ju tycka att man klagar när man tjänat 200 spänn, men jag har ingen lust att få böter för att jag har ett ogiltigt kort när jag åker till skolan i bolänge. plus att jag troligen inte ens skulle få åka med. men iaf så vägrade han ge med sej, så jag kunde inte göra så mycket. när jag sen gick av bussen ringde jag mirre, som ju har samma kort som jag, och hon kom då på att jag kunde åka till resecentrum i blg och fixa till det, så jag fick rätt busskort. så då var det liksom bara att sätta sej på den bussen och åka iväg. och då var jag ju tvungen att köpa en enkelbiljett eftersom mitt busskort inte gäller eftersom den jäkla busschauffören vägrade lyssna på mej! väl på resecentrum ordnade sej allt, så nu har jag rätt busskort, och fick enkelbiljetten betald eftersom jag var mer eller mindre tvingad att betala den :) så allting löste sej, tack och lov. dock aningens frustrerande eftersom allt jag gör går åt helvete. samma sak igår. ingen bra vecka för mej det här!

och till råga på allt stod det 2 polisbilar och en brandbil vid en hållplats när jag åkte hem från jobbet, och sen mötte vi 3 ambulanser på vägen till blg...! jag är typ omgiven av såna saker känns det som. vad har jag gjort för att förtjäna detta??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0