nu är jag här igen

japps. klockan är nu 01.45, och jag har trååååååkit!! alla har gått och lagt sej, och jag har inget att gööööra. fast nu piper det faktiskt så jag lär väl gå och se vad dom vill. natthunger var det det gällde minsann. börjar nog bli lite hungrig jag med. ska nog ta och sätta i mej nåt om en liten stund.

dagens fråga: raveparty med 18åringar (och dessutom ha tråkit där) vs. jobba och tjäna pengar. vad är mest patetiskt? :P

men ärligt talat skulle jag vilja ha ett jobb där man, om man jobbar natt, har någon att jobba med så man inte behöver fixa allt själv. personalstrul imorron bitti (som vanligt) och vem får försöka fixa det? satt och ringde runt till en hel hög, men inte var det nån som kunde. så lär ringa u-b imorron och säga det behövs någon. inte för att det är nåt som är svårt att göra, men att ha hela det ansvaret, och på något sätt pressen, är fan inte kul. skulle också gärna ha ett jobb där man när man jobbar dag inte börjar 7 på morronen. eller slutar 9 på kvällen när man jobbar kväll. typ ha ettt normalt jobb. där kanske 19 är senaste tiden man slutar. och man kanske börjar 8 på morronen istället. jäklar vilken skillnad det gör. och kanske ett där man inte har några nätter. för dammit vad det förstör kroppen. man sover ju inte normalt när man jobbat natt, och allt blir helt fel bara. och då jobbar jag ändå inte natt så ofta. som vissa andra som jobbar 7 nätter på raken varannan vecka. jag skulle aldrig fixa det. skulle också gärna ha ett jobb där man träffar lite nya mänskor. ser lite olika typer. här är det samma hela tiden. och nuförtin är dom ju inte så många heller, så då blir det ännu mindre variation. och personalstrul är det hela jäkla tiden. undra på att man tröttnar då? 

alltså visst, jag trivs med mitt jobb. jobbarkompisarna är schyssta, och dom boende är rätt kul typer. känns bara som att jag skulle behöva en förändring. men förändringen får vänta ett tag, ska ju hänga här hela sommarn, *wohoo*. 

och hade det inte varit för en sak, eller en person rättare sagt, så hade allt känts bra mycket mer sugigt :) så på dey stora hela har jag inget att klaga på. förutom att vi båda två jobbar just nu och inte kan ligga och kramas, så är jag nöjd :)

well, det vart långt. och seriöst. jag blir alltid seriösare på natten, undrar vad det beror på? men iaf, ska se om jag kan hitta på nåt vettigt nu. läsa en bok om inte annat kanske. 

Kommentarer
Postat av: Saandis biatch

Sökt jobb som väktare... Inte för att du kommer ifrån nattjobb och konstiga arbetstider, men nog fan träffar man nya människor varje gång (i princip)... frågan är bara vilken sorts människor man träffar :P

2008-04-27 @ 15:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0