mer tur än skicklighet...

ja det lär väl ha varit mer tur än något annat att polisen fakiskt fick tag i rätt person som hade haft ihjäl den lilla tjejen. hade inte nån gubbevart ute och provat sin kamera den dan och råkat ta kort på hans bil hade dom väl aldrig fått tag i han...konstigt att folk inte har förtroende för polisen? I think not. vill man förlita sej på att dom har tur när man själv råkar ut för något? knappast. att han sen erkände att han haft ihjäl pernilla här i stan för ett antal år sen var ju också ett jäkla flax. men frågan är ju varför dom inte kollade upp tipsen dom fått in på han tidigare när det gällde det mordet? hade dom utrett dom hade dom kanske fått tag i han och en oskyldig liten 10åring hade inte behövt bli "offrad"? lätt att vara efterklok kanske. men gäller det en liten 10årig flicka kan dom fan inte vara efterkloka. finns det något värre än äckelgubbar som mördar och gör gud vet vad med såna små? tveksamt.

men på det stora hela, mitt förtroende för polisen är ärligt talat inte så stort. och jag hoppas då verkligen att jag aldrig råkar ut för nåt som gör att jag måste beblanda mej med dom.

Kommentarer
Postat av: Saandis biatch

Jag har stort förtroende för dom flesta poliser, men det finns alltid mindre lämpliga, som inom alla yrken. Men jag lever med tron att de flesta faktiskt vill och väldigt gärna gör sitt jobb så bra som dom kan efter förmåga, och den teknik och utrustning dom har att tillgå... En person kan inte göra bättre från sig än den träning, utrustning och stöd personen har tillgång till... Så enkelt är det...

2008-04-13 @ 23:12:00
Postat av: Mirre

haha du låter som en sur gammal kärring :P let it gooo ;)

2008-04-14 @ 21:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0